سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
مجتمع علمی ـ فرهنگی رسول اعظم(ص) ـ کابل ـ افغانستان
مجتمع علمی ـ فرهنگی رسول اعظم(ص) یکی از مراکز فعال علمی آموزشی در کابل است، که بیش از 700 نفر شاگرد در رشته های مختلف دارد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 25975
کل یادداشتها ها : 24
خبر مایه


طلاب و پرسنل حوزه علمیه رسول اعظم(ص) ملزم به ارائه تست سلامت شدند

نمونه کارت شناسایی و سلامت طلاب

به منظور کنترول و پیشگیری از انتقال ویروس های کشنده و بیماری های واگیردار در میان شاملین حوزه علمیه و سایر بخش های مجتمع علمی ـ فرهنگی رسول اعظم(ص) که به بیش از 500 نفر می رسد؛  شورای اداری مجتمع  و مدیریت حوزه علمیه رسول اعظم(ص) از تاریخ 20/6/1394 هـ . ش انجام معاینات چهارگانه ی : هیپاتیت  B ، هپاتیتC ، تبرکلوز(سیل) و H.I.Y (ایدز) به علاوه تعیین گروپ خونی را برای همه استادان، کارمندان و شاگردان این مرکز الزامی اعلام نموده و برای اجرای آن با لابرتوار[آزمایشگاه] پزشکی «شفاخانه وطن» توافق نامه همکاری امضاء کردند.
آقای سردار حسین نظری مدیر حوزه علمیه رسول اعظم(ص) در زمینه اظهار داشته و گفت:
مجتمع بزرگ علمی ـ فرهنگی رسول اعظم (ص) که یکسال پیش رسما به فعالیت علمی خویش آغاز نمود هم اکنون به صورت روزانه و لیلیه نزدیک به 500 نفر محصل دارد و در بخشهای حوزه علمیه، دار القرآن، سواد آموز و... مشغول فعال هستند، این مرکز به منظور حفظ امنیت و ممانعت از تردد افراد متفرقه، در فضای حوزه علمیه اقدام به ایجاد  دیتابیس اطلاعات شاملین نموده و قصد دارد به کلیه طلاب و پرسنل این مرکز کارت شناسایی صادر نماید، پیرو این اقدام شورای اداری مجتمع شرط صدور کارت عضویت را منوط به انجام آزمایشات پزشکی و ارائه گواهی نامه سلامت قرار دادند، که طی موافقت انجام شده با لابرتوار پزشکی «شفاخانه وطن» این طرح به اجرا گذاشته خواهد شد.
آقای نظری هدف از اجرا این طرح را اطمینان از سلامت جسمی شاگردان و بالابردن امنیت بدنی طلاب با ایجاد وقایه و کنترول و پیشگیری به موقع از مبتلا شدن احتمالی آنان به بیماری های واگیردار مانند هیپاتیت ها، سیل، ایچ آی وی  و... دانسته و گفت:
جامعه توسعه‌یافته و پیشرفته جامعه‌ای است که دارای انسان‌های سالم و فرهیخته باشد و توجه ویژه به مقوله سلامت و بهداشت را در اولویت کاری خود قرار دهد، عمده ترین شاهراه تامین و تضمین توسعه پایدار در جامعه برقراری کیفی سلامت افراد آن است که رسالت و وظیفه ما در این زمینه استقرار تندرستی جامع و فراگیر و با کیفیت افراد زیر دست و اطرافیان ماست؛ مطابق تعریف سازمان جهانی بهداشت (World Health Organization -WHO)  «در دنیایی کنونی میدان رسالت‌ها، وظایف و فعالیت‌های بهداشت عمومی، جهان شمول گردیده و از فرد به سمت جامعه جهانی پیشروی کرده و شامل سه محور جسم، روان و جامعه می‌شود»؛ که اطمینان کامل از سلامتی محور های فوق مستلزم فرهنگ سازی و هزینه های چشم گیریست که شاید در توان هر مجموعه و فامیلی نباشد؛ اما باید دانست که غفلت از حد اقل های در دسترس آن، در آینده نه چندان دور ممکن است ما را با خسارات جبران ناپذیری مواجه سازند.
مدیر حوزه علمیه رسول اعظم(ص) در زمینه ضرورت اجرای معاینات در حوزه کاری خویش اشاره کرده و فرمودند:

از آنجایی که سطح آگاهی مردم و خانواده ها در افغانستان نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی نسبتاً پایین هست و از سوی دیگر واکسیناسیون های که در دیگر جوامع حالت الزامی و عمومی دارد و به منظور وقایه و پیشگیری از ابتلا به امراض شناخته شده ی به  اجرا گذاشته می شود، متأسفانه در بسیار از مناطق افغانستان انجام نشده اند؛ حوزه علمیه رسول اعظم(ص) که از چهارده ولایت کشور محصل و دانشپذیر دارد و اکثریت آنها نیز از مناطق محروم هستند؛ بسیار ضروریست که برای اطمینان از سلامت شان و پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری های خطرناک مانند هپاتیت، تبرکلوز و... این معاینات را به صورت عمومی به اجرا بگذارد؛ از این رو  مرکز علمی فرهنگی رسول اعظم(ص) به حیث نهاد پیشگام در عرصه ی خدمات اجتماعی ـ فرهنگی ضمن به اجرا گذاشتن ورزش های الزامی صبحگاهی، نظارت و مراقب از بهداشت فردی، انجام این گونه معاینات را برای حفظ و استقرار صحت و سلامتی مجموعه امری اجتناب ناپذیر دانسته و کلیه شاملین مجتمع را ملزم به شرکت در این مرحله آزمایشات پزشکی نموده است.
آقای نظری خاطر نشان کرد که از این پس اعطای کارت عضویت و حضور استادان، پرسنل و شاگردان در پروگرام های حوزه علمیه و بخش های دیگر منوط به داشتن کارت سلامت و نشان صحت مخصوص این مرحله بوده و کارت های عضویت قبلی فاقد اعتبار تلقی می گردد.
مدیر حوزه علمیه رسول اعظم(ص) همچنین اعلام داشت: از آنجایی که هزینه اینگونه آزمایشات در کشور ما بالا است و پرداخت آن برای طلاب ممکن است مشکلات را به همراه داشته باشد، با توجه به ضرورت موضوع و اهمیت برنامه، حوزه علمیه در این مرحله از اجرای طرح متعهد است تا از هزینه مجموعی این آزمایشات، که تقریباً 525000   افغانی معادل 8500 دالر آمریکایی می شود، 60 در صد کل آن را از بودجه فرهنگی خویش پرداخت نماید و باقی هزینه ی آن را از متقاضیان عضویت دریافت خواهد نمود.
ثبت نام و توزیع فرم ویزیت معاینات روز های دو و سه شنبه از ساعت 4 الی 5 عصر در دفتر مدیریت حوزه علمیه انجام  می گردد.

ازمایش

معاینات صحی

تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 747722617 (0)0093
روابط عمومی حوزه علمیه رسول اعظم(ص)






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ